M-am întors recent din excursia mea de trei zile la Atena, Grecia. Am decis să vizitez orașul pentru un weekend în aprilie cu prietenii.

Atena, oraș-mamă a civilizației occidentale, își ia numele de la zeița sa patronă Atena , căreia i-au dedicat temple și sculpturi de tot felul pe care le-am putut admira în timpul călătoriei mele la Atena.

Am ajuns la Atena într-o sâmbătă și m-am întors marți dimineața.

Cele trei zile petrecute la Atena au fost suficiente pentru a descoperi centrul și principalele atracții ale orașului.

Bun venit în călătoria noastră, între cultură, artă, atmosfere splendide, care te duc înapoi într-un trecut îndepărtat: în următoarele rânduri te voi face să te îndrăgostești de acest oraș splendid!

Atena, locuri de interes: piata Syntagma si Monastiraki

Am aterizat pe aeroportul din Atena în jurul orei 13:30 și am ajuns ușor la stația de metrou. După ce am cumpărat biletele, iau linia albastră pentru a ajunge în centru, iar după 40 de minute de călătorie ajung în piața Syntagma , una dintre piețele principale ale Atenei .

Apartamentul meu era situat chiar în vecinătatea pieței și am luat prânzul cu prietenii la unul dintre multele chioșcuri de pita din oraș, chiar convenabil pentru cei care nu vor să piardă timpul la masă și să se bucure mai bine de oraș.

Apoi mergem pe strada Ermou , o stradă comercială elegantă care leagă piața Syntagma de Monastiraki .

Ajunși în Piața Monastiraki ne hotărâm să ne plimbăm pe străzile care o înconjoară.

Cartierul Monastiraki, Atena, care îmbrățișează piața omonimă, este o fuziune între antic și modern: pe de o parte este un sit arheologic în aer liber, unde găsim biblioteca lui Hadrian  și romana A gorà , în timp ce pe de altă parte. găzduiește piața de vechituri , de unde puteți cumpăra tot felul de produse, de la articole vintage până la suveniruri clasice.

După această plimbare lungă pentru a descoperi centrul Atenei , mă hotărăsc să iau masa aproape de casă într-o tavernă tipic grecească, Aspro Alogo , nu foarte primitoare în adevăr, dar încurajată de recenzii mă așez și încep să comand specialități grecești: Feta , măsline cu oregano si musaca .

Cu amabilitate proprietarul la sfarsitul cinei decide sa imi ofere o lichior tipic, mastika, un desert si sa nu incheie, inainte de a-si lua ramas bun, imi da chiar sticle de apa.

specialități grecești

Plaka, Atena și cele mai importante temple

În timp ce mergem prin Plaka spre Acropole , observ acest loc, Yiasemi , unde toată lumea se oprește la micul dejun. Restaurantul, situat pe trepte, avea deserturi de casă foarte îmbietoare, așa că decid să mă opresc și să încep ziua cu un cappuccino bun și o felie de tort.

După micul dejun merg spre Acropole , cetatea care domină întregul oraș.

Ajunși în vârf, toți împreună începem să ne bucurăm de priveliștea uluitoare care dă spre oraș.

Începem vizita, care ne va fura toată dimineața. Urcând, primul monument pe care îl întâlnim este Odeo di Herodes Atticus , un mic teatru de piatră situat pe versantul sudic al Acropolei .

În vârf găsim  Propileea , literalmente din greaca veche care înseamnă „ceea ce este în fața porții”, cunoscută în mod obișnuit ca intrarea în Acropole.

Admirăm Templul Athenei Nike, ulterior, maiestuosul  Partenon, vechiul Templu al Atenei Poliàs și  Erechtheion.

Muzeele din Atena: muzeul Acropolei

După ce am admirat frumusețea Acropolei, plecăm entuziasmați de ceea ce tocmai văzusem.

Ne hotărâm să luăm prânzul într-o tavernă grecească din fața Muzeului Acropolei care se află chiar pe versanții cetății.

Apropo de muzeu, care găzduiește o colecție a tuturor artefactelor găsite pe acropole, aceasta merită absolut văzută și completează experiența de a vizita acropolei unde poți admira Cariatidele de aproape: foarte încântat!

Muzeul Național de Arheologie din Atena și schimbarea gărzii

Luni dimineața am văzut schimbarea gărzii în piața Syntagma care acum a devenit un ritual pentru cei care au văzut Atena. Schimbarea are loc la fiecare oră. Corpul gărzii de onoare este alcătuit din soldați numiți Euzoni , particularitatea acestora este uniforma, constând dintr-o fustă cu volane, colanți albi și pantofi ascuțiți cu pompoane. Mai târziu, din cauza vremii nefavorabile, am mers să vizităm  Muzeul Național de Arheologie .

Acesta este cel mai mare muzeu din Grecia și unul dintre cele mai importante muzee din lume. În interior există exponate care acoperă întreaga istorie și producție artistică a Greciei antice.

După-amiaza, după vizita la muzeu, înfometați și ghidați de recenziile pozitive, am ajuns la acest restaurant de lângă muzeu, care s-a dovedit a fi cel mai bine încercat din Atena: Atitamos .

Ne-am întors apoi în centru pentru a cumpăra câteva suveniruri  plimbându-ne pe străzile înguste din Plaka și Monastiraki .

Mâncăruri tipice grecești: pita grecească și deliciosul lichior de rakomelo

În ultima noastră noapte, am mâncat o pita delicioasă la O ​​thanasis , un restaurant popular cu peste 4.000 de recenzii în inima Atenei.

După cină am mers la cea mai veche distilerie din GreciaBrettos Bar  (zona Plaka), să bem niște rakomelo,  faimosul lichior grecesc de miere, excelent ca digestiv.

Concluzii

În aceste zile la Atena am descoperit un oraș, leagănul civilizației occidentale, și și astăzi bogat în istorie și cultură. Pot spune că am avut norocul să vizitez Atena  și să-i văd identitatea, chiar dacă doar parțial având în vedere durata scurtă a călătoriei.

Sper că raportul meu v-a fost util dacă vă gândiți să mergeți în capitala Greciei. De asemenea, sper că am răspuns pe deplin la întrebarea: „Atena, ce să vezi” ? care mi se pare mereu un refren la care am încercat în felul meu mic să dau un răspuns.