Tot ceea ce este negativ – presiunea, provocările – este o oportunitate pentru mine să mă ridic. Presiunea nu este reală, presiunea este ego-ul tău, nu m-am mai ocupat de ea de când îmi amintesc”Kobe Bryant

În zonă

Imaginează-ți asta… Este calificarea la Cupa Mondială din 2002. Anglia pierde cu 1-0 în fața Greciei, iar Anglia are nevoie de cel puțin un egal pentru a se califica. În ultimele minute, Grecia a primit o lovitură liberă chiar în afara careului de pedeapsă.

Renumitul executant de lovitură liberă al Angliei, David Beckham face un pas înainte. Pune mingea jos, respiră adânc de câteva ori și așteaptă ca arbitrul să fluieră. Mulți fani Angliei sunt disperați, deoarece știu că este ultima lor șansă de a se califica.

Presiunea este insuportabilă. Fanii sunt în suferință, iar stadionul este pe margini… Beckham își păstrează calmul, își ia poziția și aruncă mingea în poarta de sus! Cu adevărat sublim!

Dacă nu l-ați văzut, iată-l:

Momentele ca acesta sunt cu adevărat excepționale; ne ridică spiritul, ne inspiră și lasă un moment în timp care nu va fi uitat.

A menține calmul și claritatea în situații de presiune înaltă este o abilitate și NU întotdeauna atât de ușor, mai ales când creștem miza.

Fie că este vorba de a susține o prezentare, de a interpreta o piesă muzicală, de a juca un sport sau de a participa la un interviu de angajare, există abilități și strategii pe care le putem implementa pentru a ne ajuta să performăm la un nivel superior.

Stabilirea unei fundații puternice – Repetiție, Repetiție, Repetiție.

Una dintre cele mai eficiente moduri de a vă crește performanța în orice este pur și simplu să vă prezentați și să exersați! Acest lucru poate suna extrem de evident, dar poate fi redus mult prea des.

Unii oameni își doresc toată gloria, dar nu sunt dispuși să dea timp pentru a o atinge. Deci repetiția, repetiția, repetiția nu pot fi trecute cu vederea. Este piatra de temelie a executării sarcinii în mână.

Mutarea practicii la performanță

Având o bază solidă în practică, următoarea noastră sarcină este să transformăm asta în meci sau performanță.

Un exemplu clasic este muzicianul. Ei exersează mulți ani în dormitorul lor pentru a sperăm, într-o zi, să se joace cu sute sau mii de oameni. Următorul lor pas este să mute acel joc pe scenă.

Paradoxul performanței

Să abordăm rapid un domeniu care poate determina mulți oameni să se împiedice atunci când încearcă să performeze cât mai bine. Dorința mereu să performeze la standarde perfecte poate cauza probleme dacă nu este abordată și gestionată.

Dorim să creăm un mediu în care să putem face eforturi pentru cele mai bune performanțe ale noastre, să urmărim un nivel/standard înalt, dar să avem un nivel ridicat de perspectivă în timp ce o facem. Deci, dacă avem o zi proastă la serviciu sau la sesiune, ne putem întoarce rapid și ne putem întoarce la ea.

Uneori, nevoia de perfecțiune ne ajunge din urmă. Realitatea este că nu există perfecțiune. Așa că a fi amabil cu tine însuți este cheia. Ar trebui să ne propunem întotdeauna să facem tot posibilul și să ne concentrăm atenția asupra procesului.

Acesta a fost o schimbare pentru mine personal. Este pur și simplu o schimbare de mentalitate, în care dăruirea este echilibrată cu o cantitate egală de perspectivă.

Reducerea Presiunii

Una dintre cele mai eficiente moduri de a reduce presiunea este să fierbi concentrarea asupra ta. Acest lucru este puțin paradoxal, dar cel mai bun mod de a o face este să vă concentrați pe misiunea principală.

Unii interpreți ( în loc să se concentreze atât de mult pe ei înșiși ) își schimbă atenția spre a distra mulțimea; oferindu-le o seară grozavă sau oferindu-le un produs sau performanță care le poate afecta viața.

Acest lucru poate fi util în special pentru antreprenori. Când se concentrează pe misiunea lor generală, îi poate ajuta să-i mențină pe drumul cel bun atunci când apar provocările. De asemenea, ușurează presiunea pe care EI PUN-O!

Așa că haideți să aruncăm o privire la 10 tehnici care vă vor ajuta să intrați în zonă și să aplicați în orice situație sub presiune:

10 strategii pentru a vă ajuta să intrați în zonă

1.) Vizualizare

Vizualizarea joacă un rol important pentru mulți sportivi și artiști. Mai simplu spus, este abilitatea de a-ți imagina rezultatul dorit pe care l-ai dori, parcurgând mental performanța ta, puțin câte puțin.

Aceasta este o tehnică grozavă pentru mulți jucători de golf, baschetbalist, muzicieni etc. – ei vizualizează clar rezultatul pe care și-l doresc.

Un studiu realizat de Edmund Jacobson a demonstrat cât de eficientă este vizualizarea cu adevărat cu un set de jucători de baschet. Folosind echipamente extrem de sensibile, el a fost capabil să detecteze mișcări subtile ale mușchilor atunci când jucătorii vizualizau anumite activități. Aceste mișcări erau similare cu modul în care ar fi îndeplinit sarcinile reale.

2.) EQ emoțional + vizualizare

O altă modalitate excelentă de a utiliza vizualizarea este aplicarea unei anumite inteligențe emoționale împreună cu aceasta. Inteligența emoțională este exact ceea ce scrie pe cutie: capacitatea de a-ți gestiona și a-ți exprima emoțiile într-un mod clar, inteligent și concis, fără a te învălui în ele .

Deci, dacă folosim o emoție pozitivă, cum ar fi bucuria sau încrederea în vizualizare, acest lucru ne îmbunătățește considerabil capacitatea de a accesa acea emoție odată ce performăm. Dacă știi exact cum se simte încrederea, poți exprima clar acest lucru în exercițiul tău de vizualizare.

O modalitate excelentă de a face acest lucru este să aveți două părți în vizualizare. Puteți folosi o situație anterioară în care ați avut încredere, să vă întoarceți la acea situație și să păstrați emoția. Apoi folosiți același sentiment cu noul scenariu la care lucrați.

Ideea aici este să simți cu adevărat pasiunea și să te familiarizezi cu ea. Acest lucru te ajută în zonă.

3.) Mișcarea

Fii atent la tine și la felul în care îți poziționezi corpul. Restabilirea posturii sub presiune vă poate afecta masiv performanța. Luați poziționarea corpului lui Cristiano Ronaldo când acesta se ridică pentru a executa o lovitură liberă.

Cu Ronaldo fiind un lovitor în formă de „J” ( direcția loviturii ), el introduce o putere mai mare în minge în direcția loviturii. Poziția sa dreaptă îi conferă o poziție „putere” care poate adăuga, de asemenea, beneficii mentale uriașe.

Psihologul social Amy Cuddy a făcut o muncă fenomenală asupra limbajului corpului și asupra modului în care acesta ne afectează nivelul de testosteron și cortizol din creier. Fascinant!

4.) Meditație

În orice situație sub presiune, a-ți putea regla gândurile și emoțiile este URIAȘĂ. Meditația poate fi un instrument excelent pentru a vă ține la distanță emoțiile și impulsurile în timpul performanței. Vigilența odihnitoare este cheia aici: odată cu antrenamentul, devenim din ce în ce mai conștienți de gândurile și emoțiile noastre .

Acest lucru ne va ajuta să obținem performanțe ridicate și să răspundem mai eficient.

5.) Încetiniți-vă răspunsul

Acesta poate fi o modalitate fantastică de a nu te gândi prea mult la situația în care te desfășești. Dezvoltați timpi pentru a vă încetini, astfel încât să puteți lua decizii mai bune în loc să gândiți impulsiv.

6.) Limbă

Reîncadrați situația. O modalitate sănătoasă de a vă crește performanța este modul în care modelați circumstanțele. Mulți interpreți încă devin nervoși înaintea unui spectacol, dar așa se descurcă. Cheia este că o folosesc în avantajul lor.

Mike Tyson, înainte de multe dintre luptele sale de box, ar fi extrem de nervos. Dar antrenorul lui ar spune:

Eroul și lașul simt amândoi același lucru, dar eroul își folosește frica, o proiectează asupra adversarului său, în timp ce lașul fuge. Este același lucru, frică, dar contează ceea ce faci cu el.”

7.) Boxul criticului interior

Aceasta poate fi o tehnică foarte utilă atunci când apare orice îndoială înainte de o reprezentație. Criticul nostru interior ne poate indica ce „ poate ” merge prost și de ce nu poți face asta. O modalitate de a evita acest lucru este de a încuraja criticul interior prin consolidarea altor patru întăriri puternice:

  • Cuvinte puternice ( afirmații ),
  • Fiziologie puternică ( inteligență emoțională și poziție de putere ),
  • Focalizare puternică ( bazată pe proces ) și,
  • Vizualizare ( ți-ați imaginat rezultatul dorit din nou și din nou )

Cu aceste patru zone, criticul interior fierbe și putem ajunge în zonă.

8.) Fiind în Acum

Rămâneți prezent în timpul performanței dvs. poate fi o modalitate extrem de utilă de a vă menține în zonă. Cu o bază puternică în mindfulness ( abilitatea de a lăsa gândurile să vină și să plece fără să te pierzi în ele ), poți rămâne în ACUM și te poți concentra pe performanța în mână.

9.) Fii prieten cu Momentul

Simpla schimbare a relației cu presiunea percepută vă poate afecta cu adevărat performanța. Priviți-o ca pe o provocare: un joc distractiv, plăcut și captivant. Acest lucru poate ajuta la eliminarea seriozității performanței, astfel încât să nu ne sufocăm: de multe ori, NU este o situație de tip „do-or-die”.

10.) „Există multe oportunități”

Gândește-te de câte ori trebuie să faci bine. Trupa Coldplay a fost refuzată de peste 20 de case de discuri, dar au continuat. Veți avea alte oportunități dacă vă puneți acolo și rămâneți proactiv. Ironia este că simți mai puțină presiune știind că vor exista alte oportunități.

Acestea sunt 10 dintre multele strategii pe care le poți începe în arena ta. Începeți cu unul și vedeți cum vă poate ajuta la dezvoltarea și antrenamentul să intrați încet în zonă.

Intră astăzi în măreția ta!