Știți diferența dintre suferința emoțională și stres? S-ar putea să vă gândiți la ei ca unul și același, dar nu sunt. Suferința emoțională este o reacție fiziologică automată, în timp ce stresul este creat de om .

Iată trei pași pentru a face distincția între cele două și a le gestiona pe amândouă.

Stresul emoțional vs. stres: 3 pași pentru a cunoaște diferența și ai gestiona pe amândoi

1. Recunoașteți suferința.

Suferința emoțională este un sentiment supărător, un apel intern de Ziua Mai care semnalează rănirea sau frica care nu perturbă echilibrul. Ne alertează mintea-corpul că putem fi amenințați sau în pericol perceput. Este o stare afectivă care apare de obicei ca reacție la un declanșator extern.

Un exemplu de suferință cauzată de frică a apărut când un client a sosit într-o seară la biroul meu îmbujorat de emoție. Ea a început să vorbească înainte de a se așeza, explicând într-un discurs rapid de foc că ea trimisese prin poștă plata asigurărilor de sănătate cu două luni înainte și tocmai fusese înștiințată printr-o scrisoare că plata ei era restante.

I-am validat suferința, spunând că oricine se află în această situație ar fi îngrijorat. Un exemplu tipic de suferință cauzat de rănire este ilustrată de un client ai animalelor vecine făcuseră o petrecere și nu-i-au invitat pe ea și pe soțul ei.

Clientul meu știa că se petrece o petrecere la casa vecinilor pentru că erau o grămadă de baloane legat de cuția poștală și mașinile erau parcate în sus și în josul străzii. Era profund rănită și nu-și putea imagina ce făcuse ea sau soțul ei pentru a merita o asemenea omisiune.

2. Evitați să transformați suferința emoțională în stres autoindus.

Știi că nu ești pur și simplu supărat, dar adaugi stres la supărare atunci când continui să te învârtești în jurul unui subiect, nu te gândești la nimic altceva, nu ești dispus să fii distras de la el și refuzi să-l dai drumul.

Acest lucru revine la o stare de suferință se numește ruminație și nu va face decât să-ți ridice sentimentele incomode, când scopul tău ar trebui să fie să te calmezi. O modalitate mai bună de a gestiona sentimentul este:

  • folosește o conversație liniștitoare,
  • ancorează-te în prezent și
  • menține-ți mintea concentrată pe alte lucruri.  

Iată mea din primul exemplu cum a adăugat client, din neatenție, stres la suferința ei. Ea sa calmat pentru o nanosecundă, apoi a început să-și facă griji dacă cineva ia furat cecul și ar folosi numărul ei de securitate socială de pe formularul însoțitor pentru ai fura identitatea.

Indiferent ce i-am spus – nu știm ce sa întâmplat, nu putea face nimic în acest moment, putea suna compania de asigurări, banca și chiar oficiul poștal dimineața – ea a continuat să se îngrijească cu voce tare. Cu cât catastrofaza mai mult, cu atât devenea mai stresată.

Celălalt client al meu a făcut ceva similar. Ea a tot repetat câte de bine s-au înțeles ea și soțul ei cu vecinii lor și au povestit toate momentele distractive pe care le-au petrecut împreună de-a lungul anilor.

În loc să se întrebe dacă există și alte motive pentru care să aibă grijă de vecinii, ar putea să organizeze o petrecere și să nu o invite, ea NU a putut să depășească faptul că sunt supărați pe ea și să o anunțe, excluzând-o intenționat de festivități. lor.

De fapt, în ciuda eforturilor mele de a ajuta să se calmeze, era mai agitată când a părăsit biroul meu decât când a intrat.

3. Calmează suferința inițială și mergi mai departe.

Nu putem evita suferința emoțională din viață și trebuie să o acceptăm ca pe ceva de îngrijire dintre noi va fi provocat uneori.

Deși putem planifica și rezolva probleme, nu putem controla o mare parte din ceea ce nu se întâmplă – deci, suferință. Când se întâmplă, și singurul nostru răspuns ar trebui să fie să ne primul liniștim supărarea, astfel încât apoi să nu gândesc clar ceea ce se întâmplă – și să continue cu viața.

De exemplu, clientului meu, temându-se de furtul de identitate, ar fi fost mai bine să facă câteva minute de respirație profundă și să folosească o conversație de sine liniștitoare (mai degrabă decât care provoacă stres).

Ea ar fi beneficiat să se gândească la explicații alternative pentru compania ei de asigurări de sănătate sau anunță că nu i-au primit plata. Poate că a mers la departamentul greșit, sau ea scrisese greșit adresa pe plic.

Odată ce sa simțit mai calmă, ar fi fost într-o poziție mai bună să facă o listă cu lucrurile pe care dorea să le facă în legătură cu plata „pierdută” (adică să sune la compania de asigurări, la banca ei, la oficiul). poştal).

Clienta mea, care sa simțit neglijată de vecinii ei, ar fi putut începe cu o respirație profundă pentru a-și oxigena creierul și pentru ao ajuta să gândească limpede. Apoi, ar fi putut să facă un bilanț și să recunoască că intensitatea reacției ei a fost mult disproporțională cu situația și a fost din trecut, nu din prezent.

Știam asta pentru că ea crescuse cu părinți care se răzbunau și dădeau unii altora și copiilor lor umărul rece ori de câte ori cineva făcea rău ceva. Dacă s-ar fi liniștit, ar fi avut prezența sufletească să facă brainstorming și alte posibile motive pentru care vecinii ei ar putea organiza o petrecere fără să o invite.

Probabil că ar fi venit cu explicația reală: vecinii ei aveau sau serie de adunări mici pentru diferite grupuri de oameni pe care îi cunoșteau – prieteni de la clubul lor de tenis, colegi de la locul de muncă al lui și al ei și vecini de pe strada lor.

Sa întâmplat că petrecerea din cartier a fost ultima care a avut loc și, bineînțeles, clienta mea și soțul ei au fost invitați.

~

Recapitulând: atunci când simțiți o suferință emoțională, recunoaște-o și mergi imediat la treabă, reducând intensitatea emoțiilor prin respirație profundă, liniștitoare de sine, făcând o plimbare sau distrandu-ți intenționat atenția cu activitate.

Amințiți-vă că scopul dvs. este să vă recunoașteți starea emoțională și să evitați adăugarea de stres la aceasta. Atunci – și numai atunci – când ești mai calm, poți să te gândești să faci să privești orice a cauzat suferința.

Nu poți să depășești stresul emoțional, dar poți oricând să depășești stresul pe care ți-l provoacă.