Învață cum să găsești pozitivitatea în ciuda negativității care pare să fie peste tot.

Pentru unii dintre noi, evenimentele recente au făcut dificil să aibă pozitivitate și să rămână plini de speranță în viitor.

Nu numai că este negativitatea în jurul nostru, dar este natura umană să punem mai mult accent pe evenimentele negative decât pe evenimentele pozitive. This părtinire negativă a servit unui scop evolutiv dintr-o din istoria noastră când oamenii trebuiau să rămână în mod constant conștienți de pericol.

Dacă nu, ceva mai mare, mai puternic și mai rapid i-ar fi mâncat pe strămoșii noștri la cină. This părtinire negativă, împreună cu acoperirea de știri și evenimentele negative din împrejurimile noastre, pot face să fie cu adevărat dificil să rămână pozitiv și plin de speranță astăzi.

Mulți oameni cred că nivelul nostru de pozitivitate și fericire este determinat de situația sau mediul nostru, totuși, acesta nu este în întregime cazul. Studiile au căut doar aproximativ 10% din fericirea noastră generală este determinată de factori externi precum mediul, bogăția sau statutul nostru.

Sa dovedit că fericirea stă mai mult în controlul nostru decât ar crede mulți oameni. Potrivit psihologului S. Lyubomirsky, în cartea The How of Happiness , 40% din fericirea noastră poate fi influențată de „activitate intenționată”. Acesta este practic lentila prin care se vedem evenimentele.

1. Începe-ți ziua cu așteptări pozitive

Ce fel de zi vrei să ai? Cei mai mulți dintre noi nu nu începem ziua spunându-ne: „Vreau să am o zi mizerabilă astăzi” și totuși, asta tinde să se întâmple pe măsură ce începe ziua anticipând problemele care vor apărea.

Mulți dintre noi nu începem ziua cu povești media negative, care doar nu întăresc concentrarea asupra problemelor, în loc să nu ajute să obținem o perspectivă asupra soluțiilor. În loc să vă începeți ziua identificând orice obstacole, reîncadrați oportunități de creștere. Așteaptă-te să se întâmple lucruri bune și pregătește-te pentru o profesie mai pozitivă, auto-împlinită!

2. Savurați binele!

Te oprești și recunoști momentele bune pe măsură ce se întâmplă? Ai observat că soarele strălucește astăzi când te-ai trezit, zâmbetul pe care l-ai primit de la angajatul cafenelei în această dimineață sau norocul de a aprinde semaforul la drum spre serviciu?

Când suntem atât de ocupați să ne grăbim, avem tendința de a rata lucrurile mărunte care aduc bucurie în viața noastră. Sunt atât de concentrați pe ceea ce trebuie să facem în continuare pe lista noastră de lucruri de făcut ne lipsesc complet momentele bune. Acordați-vă timp pentru a căuta lucrurile mărunte și faceți sau scurtă pauză pentru a le salva pe timpul zilei.

3. OPRIȚI-vă și respirați

Îți faci timp pentru a te reîncărca prin mindfulness sau meditație? Concentrarea asupra respirației îți permite să încetinești, să te reconectezi cu tine și să introduci calmul atunci când lumea din jurul tău pare orice altceva. Nu sunteți sigur că timp sau sunteți gata să începeți o practică de mindfulness?

Înainte de a intra într-o situație stresantă, în câteva minute pentru a încerca acest exercițiu simplu numit STOP adaptat la cursul MBSR de 8 săptămâni.

S – Opreste-te si intreaba-te ce simti, gandesti, traiesti in acest moment.

T – Respiră adânc și concentrează-te pentru câteva momente doar asupra respirației tale.

0 – Deschide si observa ce se intampla in acest moment in spatiul din jurul tau.

P – Continuați cu o nouă conștientizare fără așteptări.

4. Distrează-te

Aștepți ca vacanța ta să te distreze în sfârșit? Poate amânați ceva distractiv până în weekend? Avem ideea că te distrezi este un lux pe care mulți dintre noi nu-l putem permite. Aș spune că este mai mult o necesitate.

Să ai grijă de sănătate ta emoțională și de bunăstare, adăugând mai multă distracție zilei tale, nu numai că te ajută să-ți găsești pozitiv, dar te poate ajuta și să fii mai productiv. Hobby-uri precum pictura, mersul pe bicicletă sau citirea unei cărți bune sunt toate exemplele grozave. Fă-ți puțin timp în fiecare zi pentru a te angaja în ceva distractiv, dacă durează doar câteva minute!

5. Rămâneți conectat cu celilalți

Cât de conectat ești cu oamenii pozitivi din viața ta? Ești ocupat și găsești că trece prea mult timp de când ai petrecut timp de calitate cu oamenii pe care îi iubești și pe care îi placi? Consideri că rețelele sociale sunt singura ta legătură cu prietenii?

Dacă da, depuneți eforturi pentru a ajunge și a intra în legătură cu oamenii care au o influență pozitivă în viața ta. Fă-ți planuri pentru a te întâlni mai des pentru o cafea sau cina. Așează-te la masă, în loc să mănânci în fața televizorului. Puneți jos dispozitivele electronice când sunteți cu celălți și petreceți timp conectându-vă și vorbind unul cu celălalt.

6. Găsește sens în ziua ta

Psihologul pozitiv, Martin Seligman subliniază în Teoria bunăstării elementelor care fac ca „viața să merite trăită” și contribuie la pozitivitate și fericire. Unul dintre aceste elemente este „sensul”.

Acesta este conceptul că faci parte din ceva care este mai mare decât tine. Unde găsești sens în viața ta? Este jobul sau cariera ta? Poate lucrați voluntar în comunitatea dvs. sau faceți parte dintr-o organizație locală sau asociație de părinți profesori. Nu trebuie să fie imens sau monumental pentru a avea sens.

7. Sărbătorește realizările

Când suntem prinși în negativism, de multe ori trecem cu vederea sau uităm tot ceea ce avem pentru a fi mândri de ceea ce am realizat. Acordați câteva minute pentru a vă recunoaște realizările în fiecare zi.

Notează-le, sărbătorește și mândrește-te cu realizările tale. Nu există nicio posibilitate ca acest truc să nu te ajute să crești energie pozitivă.

8. Exprimați recunoștința

Identifică lucrurile mici pentru care trebuie să fie recunoscător. Recumpărați că creierul nostru are o părtinire negativă și, prin urmare, vom pune mai multă greutate pe negativ.

Petreceți câteva minute pe zi identificate și notând ceea ce sunt recunoscător vă ajută să recunoașteți și să vă reconectați cu ceea ce este bun și pozitiv pe care doriți să le luăm de la sine înțeles.

9. Mănâncă curat

Cu toții cunoaștem beneficiile dietei și ale exercițiilor fizice asupra sănătății noastre fizice, dar este și o parte importantă a sănătății tale emoționale. Prejudecățile noastre negative devin mai puternice și mai pronunțate atunci când suntem obosiți, subnutriți și nesănătoși.

Alimentația sănătoasă și exercițiile fizice te pot ajuta nu numai să ai grija de corpul tău, ci și să te mențină pozitiv și fericit din punct de vedere emoțional.

10. Practică autocompasiunea

Potrivit psihologului și autoarei Kristen Neff, prin practicarea autocompasiunii suntem capabili să ne acordăm aceeași grijă și bunătate pe care le-am acorda unui prieten bun.

Adesea suntem mult mai critici cu noi înșine decât cu ceilalți și vorbirea noastră de sine poate deveni negativă și auto-înfrângere. Practicând autocompasiunea, putem atenua discursul negativ de sine și nu putem crește sprijinul și emoțiile pozitive.

Poți găsi pozitivitate chiar și într-o lume negativă. Este nevoie de puțin efort pentru a face din TU o prioritate pentru a crește energia pozitivă în tine și în jurul tău!