„Voi găsi noi obiceiuri, noi gânduri, noi reguli. Voi deveni altceva.”  ― Veronica Roth, Divergent

Te-ai întrebat vreodată despre obiceiurile personale ale oamenilor de succes? Oare oameni precum Sigmund Freud, Albert Einstein, Stephen King și Steve Jobs au făcut ceva special pentru a realiza atât de multe? Dacă există UN lucru pe care l-au împărtășit acești domni, este că toți aveau obiceiuri ciudate sau ciudate.

De exemplu, Sigmund Freud era dependent de nicotină și cocaină. Albert Einstein avea o practică ciudată de a-și aduce vioara cu el în drumețiile de observare a păsărilor. Steve Jobs , pe de altă parte, a avut tendința de a mânca doar unul sau două tipuri de alimente timp de săptămâni întregi.

În timp ce noi, oamenii de rând, nu ne putem imagina că trăim numai cu mere sau portocale, totuși vrem să avem succes și să ne împlinim visele. De aceea, deseori privim la acești oameni pentru inspirație. Ar putea face ceva care să-i ajute să câștige la toate? Dacă da, putem integra cu ușurință aceste obiceiuri în viața noastră?

Vestea bună este că da! Unele obiceiuri personale ne pot îndruma în direcția corectă și ne pot ajuta să ne îndeplinim visele.

Cu multă disciplină și puțină seriozitate, lăsați aceste 10 obiceiuri personale să vă modeleze pentru mai mult succes.

1. NOTĂ-ți obiectivele.

Oamenii incredibil de succes nu au doar vise, ci și obiective. În momentul în care devii foarte specific cu privire la ceea ce vrei și îi pui un termen limită, acesta încetează să mai fie un vis și se transformă într-o țintă. Dar de ce scrie-l? Într-un studiu realizat de profesorul de psihologie Dr. Gail Matthews, persoanele care și-au notat obiectivele au avut cu 42% mai multe șanse de a le atinge. Simplu și incredibil de eficient.

2. TREZIȚI-vă la aceeași oră în fiecare zi.

Foarte puțini oameni de succes dorm târziu . Antreprenorul și co-fondatorul Circa, Matt Galligan, de exemplu, are obiceiul de a se trezi la 6:30 AM – în fiecare zi. Indiferent dacă e weekend sau a stat toată noaptea la petrecere, corpul lui îl va trezi în același timp. Astfel, a) nu are nevoie de ceas cu alarmă și b) are mai mult timp dimineața pentru a termina ceea ce trebuie să facă .

Deci, dacă doriți să vă simțiți mai puțin amețit și să realizați multe în timpul zilei, încercați să creați o rutină în jurul obiceiurilor dvs. de somn.

3. Păstrați-vă lista de lucruri de făcut LIMITATE.

Ca un puternic magnat american de afaceri, vei fi surprins de modul în care Warren Buffett își păstrează calendarul practic clar. De ce este asta? Acest guru al investițiilor crede în puterea concentrării și eliminării. Dacă ai prea multe lucruri pe lista ta de făcut, nu e de mirare că ești constant stresat și obții atât de puțin! Sfatul lui: concentrează-te pe primele cinci obiective.

4. NU mai amâna și fă ceea ce spui că vei face.

Ați amânat actualizarea acelui profil LinkedIn? Uneori, amânăm atât de mult încât nici măcar nu ne dăm seama că oportunitățile trec pe lângă noi . Integritatea începe acasă – mai ales în lucrurile mărunte. Fii un bărbat (și femeie) de cuvânt. Vino acasă la timp când spui că o vei face. Joacă-te cu copiii tăi când le-ai promis. Este unul dintre cele mai bune obiceiuri pe care le poți forma pentru tine.

5. Acordați timp pentru joacă și distracție.

Jocul este la fel de important pentru adulți ca și pentru copii. Indiferent dacă vă plac puzzle-urile, desenele sau plimbările în parc de distracție, nu uitați să vă distrați puțin. Potrivit experților, jocul este crucial pentru a ascuți abilitățile sociale și pentru a consolida relațiile. Vrei să-ți condimentezi căsnicia? Căutați o modalitate distractivă de a vă menține mintea activă? Ai nevoie de un pic de râs pentru a trece printr-o zi grea? De ce să nu te joci!

6. CITEȘTE cel puțin 15 minute în fiecare zi.

Numește pe cineva de succes și șansele sunt, unul dintre obiceiurile recomandate de acesta este lectura. De la Oprah Winfrey la Mark Zuckerberg: toți dedică o anumită parte din zi cu zi acestei distracție împlinitoare. Dar de ce așa? Citirea este cea mai simplă și mai accesibilă metodă de a dobândi cunoștințe. De la a învăța cum să gătești o friptură grozavă, să te iubești pe tine însuți, până la a investi în bursă, există o carte pentru fiecare nevoie.

7. Păstrează-ți CORPUL SĂNĂTOS.

Există numeroase moduri de a-ți menține corpul sănătos, dar, în mod surprinzător, mulți oameni nu-i acordă prioritate. Dorm târziu și evită verdele cu frunze. Ei se feresc de scări și optează pentru alimente procesate. În timp ce un triș din când în când este bine (mai ales în timpul petrecerilor!), a avea un stil de viață nesănătos te va ajunge din urmă. Învață să ai grijă de corpul tău astăzi. Vizitați un nutriționist sau un expert în fitness pentru sfaturi profesionale.

8. Maestrul spunând NU.

Acceptați mai multă responsabilitate la locul de muncă fără plată? Jonglezi constant cu diverse sarcini într-o singură zi? Îți este greu să refuzi solicitările de la prieteni sau cunoscuți, chiar dacă uneori sunt nerezonabile?

Ține minte: nu poți fi totul deodată. Dacă spui „da” la majoritatea lucrurilor, nu-ți dai loc să respiri. Învață să spui NU din când în când. În curând, vei descoperi cum oricum lucrurile au obiceiul să se lase la loc.

9. Continuați să vă provocați.

Să te provoci pe tine însuți nu este doar incitant, ci deschide uși despre care nici măcar nu știai că există. Ține minte: dacă ai făcut doar ceea ce ai făcut întotdeauna, vei obține întotdeauna ceea ce ai obținut întotdeauna! Așa că fă-ți un obicei din a-ți înfrunta frica (oricât de mică). Timid în preajma oamenilor noi? Vorbește cu cel puțin un străin în fiecare zi. Nu știi să gătești? Învață-te o nouă rețetă în fiecare weekend.

Dacă doriți să căutați ceva inspirație, citiți astăzi despre 30 de provocări pentru 30 de zile.

10. Rămâi mulțumitor.

Sună destul de simplu – dar nu mulți oameni pot vedea ce este bine atunci când zilele sunt rele. Dacă crezi că ești prea cinic sau pesimist, a fi recunoscător ar trebui să fie pe lista ta de obiceiuri de dezvoltat. A avea o atitudine de recunoștință te ajută să te concentrezi pe partea mai bună a lucrurilor. Acest lucru te face să te simți bine în general și îți permite să fii mai iertător față de neajunsurile din viața ta.

„Mai întâi îți faci obiceiurile, apoi obiceiurile tale te fac pe tine!” – Lucas Remmerswaal

Obiceiurile sunt puternice. Imaginează-ți dacă Ernest Hemingway nu s-ar fi trezit niciodată devreme pentru a-și scrie romanele. Sau dacă Dr. Yoshiro Nakamatsu nu ar fi încercat niciodată să se înece de mai multe ori. Sună extrem, dar oamenii vor găsi modalități de a se motiva și de a-și îndeplini visele.

Indiferent de metoda pe care o alegeți, începeți-o astăzi . Notează-ți obiectivele. Vorbește cu străinii. Citiți un roman clasic. Creează-ți propriile obiceiuri și urmărește cum te propulsează către succes.